Jag är tråkig, det blir alldrig uppdaterat här...

Ingenting händer här på min blogg. Jag är för slö men nu ska jag göra ett försök att uppdatera mig. Men det är som vanligt, svamp svamp svamp.
Jo det händer allt lite annat oxå, men svampen har övertaget.


Fredag eftermiddag kom det kamrater med mat å dryck. Kantarellpaj en skaldjurspaj och en blåbärspaj med vaniljvisp. Mätta och belåtna gick vi sen till puben.

Lördagkväll var vi till Slättåsen på grillkalas och i puben var det möhippa.

Söndag ut i svampskogen, vad nu det ska vara nödvändigt för. Har nu flera gånger försökt plocka annan svamp för ex inläggning å lite annat... men försök gå förbi gula kantareller, jag har verkligen försökt men icke att det går.


Men nu börjar dom iallafall  få lite konkurens... Så nu går man med två korgar, en för gula och en för trattisar. Jaja, så blir det när det slagit slint i skallen.


Visst är det väll läckert...


En kvart så var kvällsmaten ordnad. Så vad blev det då?


Trattsoppa så klart, å vad det är gott istället för dom där tjatiga varmasmörgåsarna  ;)


Familjen Trana tog en kvällstur.


Sara å Berit tar ett kvällsbus under bordet. Berit har alltid övertaget att Sara går med på det?


Mattes godingar men bara tre av dom...

Ja nu blev det inget mer. Får se när det kan bli lite fart på uppdateringarna, kanske det blir bättre när det blir mörkare kvällar fram i höst.
1 kicki:

skriven

Ja visst är det väl härligt att det äntligen kommit lite annan ätlig svamp i skogen...för oss som bara äter gul kantarell och trattis...det finns ju massor även av dem nu så nu blir det soppa varje kväll istället för de varma smörgåsarna eller omeletten med svampstuvning...

Ha det gott min vän...kram

2 carola:

skriven

å vad gott med soppa! bra att du ska bli bättre på att uppdatera. Jag följer din blogg vet du....

Möhippa`? vem ska gifta sig??

Kommentera här: