Moskva Eurasia

Efter 4 timmar framför datorn med att göra en reseskildring från Moskva som både Leif och jag tyckte att jag lyckats med, så vad händer...   Tröck på spara publicera, och poff....   ja jä..ar, där försvann den...
Blev så f-banad att jag inte tittat åt min blogg fören denna sömnlösa natt, fram med datorn surfa runt lite och nu kl. 05,11 så tänkte jag att nu blir det en kortare version.
Det har hänt så mycket annat efter Moskva resan som måste in, ex mera snö och nu är även våren här och knackar på.
 Så gott folk som kanske tittar in här, här är ett nytt inlägg imin blogg.


Följande text är det ända som var kvar från allt jag gjorde så det får stå kvar

Ja då har jag varit till Moskva på hundutställning. Det är ingen större skilnad på en rysk eller svensk, jo en rysk hundutställning är ren å snygg, inget papper å skräp där inte och inga stora hårbollar från dom med trimpälsar, de ni...
Flög dit på torsdagen 26 mars och blev hämtad där. Där stod dom med en skylt med mitt namn på, så det var bara att följa med.
Den ena av dessa kunde lite engelska den andra kunde ingen, men det var inga problem vi babblade på. Väl framme vid hotellet så blev det bestämt att Galina skulle hämta mig vid hotellet kl.18.00.
När hon kom åkte vi tunnelbana till hennes vännina (Galina kan ingen engelska) det tog nog ca. 1 timme. Vi pekade och pratade på. Kommer ni till Moskava så måste ni åka tunnelbana varje station är som ett litet museum om olika krig å revulotioner. Väl framme där så var det ett bord uppdukat där, de var pannkaks festivals vecka nu. Så det var pannkakor med kaviar, lax, kött, nått jag glömt och till efterrätt var det någon fantastiskt god fyllning i, ja pannkakan!

Här följer lite bilder

En hund med sin husse, man skulle ta på nosen för det bringade lycka, därför så blank nos.


Maten uppdukat för första sittningen, sen var det lite pause och sen åt vi igen och efter det efterrätt.
Till maten vodka så klart...


Goa hundar hemma hos Angelica.


Som att vara i soffan hemma, trångt å gött...


Nya vänner som på fredagen tog mig med till Kreml och röda torget. Galina i mitten Moskva floden i bakgrunden.


Allt som man tror är guld ÄR guld, men här är det väl ingen tvekan, eller?


Ja det är inte jag som vill vara med på varje bild men mina vänner tyckte det skulle vara så.
Här framför Vasilijkatedralen. Ett sagoslott med luftballonger till torn tycker jag.


Då var det mat igen med detta glada gäng.


Detta var vad jag skulle på EURASIA  2009


Ser lite brutalt ut men icke, han har stoppat in fingrarna en gång för mycket i den munnen för att ta bollen så nu trycker han på bollen med handflatorna till hon släpper. Killen och hunden var som ett.


En valp hittade jag oxå,  hon var...  tror jag 10 veckor?


Rent och snyggt som sagt var.


Strävhåriga taxar var röda där, många Beritar. Vanlig viltfärgad såg jag bara en, hm konstigt.


En hund som njöt av att bli dammsugen.


Domaren i arbete.


BIR och BIM


Kanske SKK kunde ta efter detta på sina utställningar. Har handlade jag kaffe och vatten det andra fanns vid ringen...


Är packar dom upp delar av all mat som fanns med och en del av drickan  :)


Samma regler där som här, aldrig ge hundarna något vid bordet  ;)


The Best Junior Rus Terer Pol Aaron, Galinas uppfödning

Ja, då blev det lite om min Moskva resa tillslut ändå, kanske det blir lite annat nu när jag kommit över detta att det for ut i cyberrymden första gången.
1 Anonym:

skriven

Mysig resa du varit ute på Mia...kul att komma från byn nån gång eller...haha...till en större by...

Hur går det med Leffe då...hemma än eller?

Kramen till er alla

2 Helen:

skriven

Ja....ingen dålig resa....

Kul att se nåt nytt !!!

Lära känna nya människor och nya kulturer....

Många finfina kort !! // Kram på er

3 carola:

skriven

inte ett dugg avis:)

Nästa gång följer vi med och har hundar med oss...

kram kram

4 mona:

skriven

Du ser ut att ha haft en jättemysig resa! Både nya tvåbenta o fyrbenta vänner.



Visst är det skönt att våren äntligen börjar kännas av!

5 ann-sofie:

skriven

Hej då var det det med svenkan då

Kommentera här: