Regnigt

Efter en underbar dag i går så blir vi serverade lite heldags regn idag. Skönt tycker jag för nu har jag stora problem...   :)
Ska jag baka matbröd som jag inte kan eller ska jag ta en god bok och lägga mig i soffan. Nu har jag bestämt mig, efter detta blogg inlägg blir det...   en god bok. Det blir Paganinikontraktet av Lars Kepler, ja så får det bli :)


Nu har dom här godingarna börjat dykat upp oxå. Trattkantareller.


En av mina favoriter, rynkad toffsskivling tror jag den heter. Den är god, mycket god men tyvärr tycker maskarna oxå om den. Jag tycker att den är mycket godare än gulkantarell.


Kremlor är inte heller fel.


Plocka är roligt men rensa är inte lika roligt, även om man rensar på Kickis vis. Måste lära mig att inte gå hem och tömma korgen för att sen ut och plocka mer...

 
Tja bland annat så lägger jag in, denna burk är tredje inläggningen och den tycker jag blev kanon god. Tog tre recept och tog det jag tycker om och vips, kanongod! Svampen jag har i denna är: kantareller, Karl-Johan, Aspsopp, blek taggsvamp, rynkad toffsskivling, Trattkantarell, hm, jaa jag tror det var dom i.


Kol Berit!


Ett trött gäng i soffan, men vad ska man hitta på när det regnar så. Jo vi får av vackta och se om det kan bli lite minder regn senare och  då...

Javisst ja, nu är inlägget klart och i bokens värld går jag in i nu.
1 Marie:

skriven

haha, jag kan komma och baka hos dej så hittar du kantareller åt mej :-)Härliga foto som alltid, Mia du är bästa fotografen !

Kommentera här: