Lördag och söndag med hundutställning.

Först vill jag tacka Kicki för upplysningen om min blomma, prickblad... ja ja. Lungört, tror faktiskt att jag hört det förut, men visst är bladen prickiga och det kunde ha passat med prickblad...  ha ha, tack för hjälpen :)

Lördags tur med hundarna, då hittade vi denna blåsippsbacke. Det är mycket blåare än vad det som syns på bilden.


Det är som ett blått hav, men tyvär klarade jag inte av att återge det.


Mommchilimomschigt... Murklor.


Vårat hem från en annan vinkel.

Söndag morgon bar det av till Tånga Hed på hundutställning. Det är så många man tycker det ska bli roligt att prata med, men vad händer. Jo som vanligt blir jag lite nervös och mer disträ än man behöver vara. Man sätter sig i bilen och tänker: Men jag skulle ju ha pratat med den och den och mer med den. Ja, så är det när man kommer på första utställningen efter vinter vilan. Sämst av allt var att det inte fanns någon katalog att köpa efter 10.00 när vi kom. Inte bra, man blir helt handikappad utan den. Konstigt upplägg av arrangörerna?

Dommare: Chris Kilpatric    Bra dommare :)


Är det någonting Vårforsens Sara Snöstorm kan så är det att ställa upp sig. Utan min hjälp :)


Titta, duktig tös det.



Inga-Britt och jag nyfikna på kritiken på Sara.


Fotografen lyckades inte ta någon fin bild på vackra "Titti" Eva Marias Avalon. Hon ser faktist bättre ut än den här hösäcks modellen som Leif har tagit. Hon står alltid fint hon med, men icke här :)


Lycklig Maggan med sitt sista certet och får sitt Championat. Grattis Maggan!


Vad säger hon till våran dommare här tro :)


Eva Marias uppfödargrupp.


Typiskt bullterrier, nä nu blev jag lite trött!


Avslutar med en skrattande bullterrier, Selma

1 carola:

skriven

Å äntligen en hund m svart öga...leta nu efter en m 2 svarta ögon....Sara är ju sååå läcker!

2 Karin:

skriven

Mia vilket fint fota av Selma du fotade på utställningen,skicka gärna fotot till mej.



Mvh.Karin ..........

Kommentera här: