Åså kom det då äntligen lite snö

Igår var det så skönt, inget regn och inget blåsväder när vi tog en liten tur i skogen. Men idag var det vitt på marken och vi tog turen i skogen och dom enda slagen vi såg var, Hare, Räv och Lodjur. Inte undra på att vi inte ser några rådjur för tillfället.
Efter vi gått med hundarna brukar jag lägga mig en timme, sen får man lov att hitta på med något. Igår gjorde vi älgkorv med tre olika kryddningar som vi ska röka imorgon och idag har vi gjort Vildjulkorv. Den har vi ätit till lunch idag. Vilken god julkorv, älgfärs i så det är klart att det var gott men SÅ god trodde jag inte den skulle bli, mmm!


Barmark! Lille Herbert far runt oss hela tiden och har så himmla kul.


Idag när vi gick så hade de pudrat lite snö över oss! Kolla busen Herbert :)


Herbert går ungefär så här långt före oss, inte långt med andra ord och det är skönt.


Sen kollar han att vi är med och gör sina små rundrusningar runt oss!


Sara vill liga i solen med taxarna och det är klart att hon får.


Efter att jag vilat så gjorde vi korv. Den till vänster gjorde vi igår. Det var den vi gjorde tre olika smaker på, älgkorv, en med vitlök och den tredje med chili. Den till höger är dagens tillverkning Vildjulkorv, googla på den och gör den, ni ångrar er inte.


Under tiden vi gör det är halva gänget ute och busar, här Stina!


Herbert och Stina med samma kvist, å så roligt dom har!


Här är de tre busarna, kan säga att dom har roligt när dom jagar varander ute och ibland hjälper till med att tömma vedskjulet :)

Kan tillägga att jag har något fel på uppkopplingen, det är nästan som att sitta med ett gammalt modem. Men jag har kollat med suporten och det ska inte vara något fel. Men har hittat att det är lite glapp i telekabeln, hm!  Kanske har någon teknisk hund som vill hjälpa till...



1 Gunnel N:

skriven

Kul att se lite bilder igen! Vad duktiga ni är och gör korv, ser gott ut! Jaa du Mia man är inte äldre än man gör sig, Grattis i efterhand. Fin vovvar så klart. :-)



Hälsningar Gunnel

2 Helena:

skriven

Vad härligt att ha så många Bullar i ett och samma hus!

Blev helt störtförälskad i er lilla gråbrindel valp, var blev den av?

En sån önskar jag mig som sällskap till Verabullen!

3 kicki:

skriven

Underbara bilder som vanligt....nu blev jag verkligen sugen på att göra korv...vildjulkorvarna såg ju så goda ut...tack för tipset..ha det gött och var rädd om dej...kramen

Kommentera här: