Efter snö kommer sol :)

Efter en dag innomhus så sken solen så fint på morgonen och det så så härligt ut. Pigg och glad tyckte jag att vi skulle gå en liten promenad, men först ta lite kort på all snön. Väl ute så kände jag att fingrarna frös med en gång och hundarna ville inte vara ute. Bara -20 grader ute, rena vårvärmen :)


Altan med badtunnan, trappa är lite svår att gå i.


Utanför grinden och vägen bort till verkstaden är det plogat, det kom två änglar från Slättåsen Åsa och Matias och svängde in med plogen. Tack så mycket.


Härliga soligadag.


Aste Flodmans uthus hos oss och mycket snö.


Hoppas det kommer mer snö så det täcker växthuset :)


Pippi fåglarnas matställe igensnöat.


Här ska det vara en väg?


Två små töser stannar i närheten av trappen ifall det kommer någon och öppnar.


Detta är snön som kom under fredagen. Inte plogat här än men det kom snälla Ove och tog bort när Leif hade tagit bort grinden. Tack Ove :)


Lurventussa Berit är nog glad för pälsen nu, hon är den enda som tycker om att vara ute länge. -20.


Kolla greppet Babbi har i Stina :)


Så länge dom håller på så håller dom värmen :)


Näää matte, nu vill jag in jag fryser.


Rådjuren sparkar fram lite ensilage under snön, nu ska det ut mer till djuren.


Ni ser att de ser ut som en stig främst i bild. Ja det är våran "stora" väg som går förbi oss som ser så liten ut.

Och Lena Be, vill bara tala om att jag tar det lungt, efter att varit ute 15 minuter så gick jag in och sov hela eftermiddagen, mer än det klarade jag tydligen inte :) Så tar det lungt, det gör jag det ger sig själv än så länge :)
,


1 Pia.L.:

skriven

Bevare mig väl så mycket snö! Hur/när ska allt detta orka försvinna? Jag vill ha bort det SNART! Förstår om hundarna 'backar'. Kram till er allihopa!

2 Lena:

skriven

BRA.... Att du lyder. Fortsätt med det ett tag till, så blir det nog en härlig sommar.

Annars såg jag att P hade en stooor bunt med stora stora "flärpar" eller buntband heter de väl, i garaget. Jag kan komma och sätta fast dig med några såna i sängen om du inte är lugn..

Men skönt att se att du är pg igen.

Som vanligt helt underbara bilder. Du är en mäster bakom kameralinsen. Tack för det.



3 kicki:

skriven

Härliga bilder...man ser riktigt va kallt det är.

Va härligt att se att du vart ute och fått lite luft också....¨då sover ma verklgien skönt den..go kram på dej...

Kommentera här: