Kantarelldags

Kantareller...


Ja nu har det här puppat upp och man blir lite hysterisk. Jag går först och Leif efter, jag pekar med foten och Leif får plocka. Jag vill ha en böjbar rygg NU! Vill plocka jag med...


Mums...


Då ska vi se vad vi har på lilla tallriken... Egen älgko som legat i marianad egen sallad med egna tomater och gurka. Egen inlagd gurka och egna kantareller och egna... nä nu får det vara nog med egna.
Men förbaskat gott var det iallafal.
1 Pia.L.:

skriven

För er som gillar svamp är det ju ett eldorado i skogen nu. Vart man går så ser man nästan alltid någon med ändan i vädret, plockandes detta 'skogens guld'. Dock inget för mig, men vackert är det. Du tar så fina bilder, Mia. :-)

2 Helen:

skriven

Mums ..... snålvattnet rinner till .....

Kram på er

3 Sarie:

skriven

Halloj



Jag är ofta in här och läser, måste ju ha koll på Stina;) Lämnar denna gång ett litet avtryck i GBn och nu raka spåret ut i skogen, här ska plockas både det ena och det andra!!!

4 Iva:

skriven

Hej Mia! Nu har jag kikat runt på bloggen din....vilka härliga hundbilder! Längtar jättemycket till måndag, ska bli så trevligt att träffa er!

/Iva

5 Marie:

skriven

Kantareller :-))))) Jag ska kanske komma mej ur båten i Hunnebostrand och leta lite bland stenarna,,,, men om det inte finns kantareller finns det iallafall goda räksmørgåsar !!!! Kram

Kommentera här: