Blommor och lite annat

Härlig morgon och ut å leka med kameran. Här kommer det några foton från våran morgon tur.
 
Våra fina pioner som jag är så glad åt.
Kolla flugan på bladet.
 
Den här fick så fint ljus isig så färgen blev extra härlig.
 
Små dagg droppar i pionen.
 
Motljus.
 
Dom vita pionerna har redan blommat färdigt. Tänk så jag väntar på att dom ska blomma och så... vipps så är det över.
 
Seå läckert det ser ut med sina färger i fröna. Vad det är, rabarberblomma!
 
Vallmon är på G.
 
Ja vet... men det är min favvo blomma även i detta skede. Maskrosboll, visst är dom fina så oxå.
 
Dassdörren fick vara modell idag oxå :)
 
Dassdörrens gångjärn.
 
Vimpeln sedd från flaggstångsfoten :)
 
Ett inlägg utan djur har jag lite svårt för så därför får ni se katten Doris på sin favvo plats.
 
Ja och där sitter Anita och vaktar sin knut.
 
Sicken still hon har lilla söta Anita.
 
Berit mår gott i det gröna.
 
Stina sitter och sover när hon försöker ha lite koll på vart jag är.
 
 

Kommentera här: