Det kom som ett brev på posten

 
Mamma Sara Snöstorm fick brev idag. 
Det var ett brev till mamma från sonen Eldur i Göteborg. han mådde bra och skickade med ...
 
en jättefin dekal som vi ska sätta på bilen.  Mamma Sara hälsar och tackar, vi tackar oxå :)
Tänk va roligt det är att få ett brev på posten som inte innehåller räkningar...
 
Om solen lyckas bryta igenom så blir det så här fint ute.
 
Men det blåser och det är inte skönt.
 
Stenbroar är jag förtjust i, liksom gamla källor. Matkällor alltså!
 
Vilket hantverk, så fint dom gjorde det förr!
 
Strömstaren fick vi se oxå när vi åkte förbi Böckeln.
 
Den trippade så fint och neg vid det öppna vattnet i hopp om att få lite mat. Har dom ingen känsel i sina små fötter? Själv hade jag frusit fötterna av mig innan jag nått vattenbrynet ;)
 
Känner mig inte snäll när jag ser våran hund ute vid vägen, den måste oxå frysa nu i alla snö.
 
 
 
 
1 Pia.L.:

skriven

Åh, vilket gulligt brev som ni/Sara Snöstorm fick! Den dekalen kommer att bli snygg på bilen. Stenbroar...jag bara ääälskar dom! Kommer ihåg när jag bodde på Nygatan i Haga, bara ett 'stenkast' från stenbron. Finaste platsen i hela K-d. Härliga vinterbilder du 'fotat'. Hunden på mjölkbordet ute vid vägen får du väl gå och borsta av ibland, så är den nog nöjd!

Svar: Ja visst var det roligt att få ett litet brev, det är man inte bortskämd med längre ;) Stenbroar och gala källare är fina och gamla stenmurar.
Mia

2 Inga-Britt:

skriven

Va goe de är, dessa från "Götet"! Härliga bilder som vanligt!

Svar: Ja det är härliga människor till den hunden. Men turen har varit frame så jag har bara trevliga valpköpare ;)
Mia

Kommentera här: