Koster, bara så där...

Jaa, hux flux så hamnade vi på Koster. Helen och Martin var där med barna hos Martins föräldrar. Dom har en "stuga" där.
Jag skulle nog säga ett riktigt hus med små stugor ikring, ett kanon läge, å så lungt å gott det var där.


En riktig västkust bild.


Här sittr Frida med lilla syster Lovisa i knät.


Vi hade sån tur att vi fick se en show när vi kom dit oxå. Duktiga barn som kom på detta själva.




Här har vi en liten juvel, han heter Samuel.


Dans med paraply, utfört av Frida.


Frida i showen.


Och som sig bör så blev det lite inkomster för artisterna. Karin hjälper till så att alla får lika mycket.
Tror kvällens inkomst blev 6 kr per artist. Bra va, räcker nästan till en glass.


Efter showen gick vi tillbaka till huset.


Där stog redan Samuel och väntade.


Vi mådde väldigt gott, här spelar vi TP killarna mot tjejerna.
Vilka som vann?  ja vad tror ni...  Tjejerna så klart  :)


Ny dag och efter frukost bar det iväg till stranden för att bada och fiska krabbor.


En krabba som äter på betet, en trasig mussla!


Krabbornas skräck, Frida med en nyupptagen.


Jag försökte oxå fånga krabbor. Men jag gav upp och blev sur, då kom Samuel och hjälpte mig så att jag till slut fick upp en. Å då blev jag glad igen  :)


Dags för bad, Frida på väg i.


Kallt eller...


Nä rätt så skönt.


det var 17 garader varmt


å det är ju varmt eller...


Lovisa ville oxå bada.


Så det var bara för pappa Martin att hoppa i.


Ser ut som det skulle vara skönt ;)


Lovisa framför stupet alldeles själv...
Nä, men det ser nästan ut så, jag står lägre så det syns inte att man kan gå ner där.


Alla krabbor till friheten igen. På den lilla stunden vi fiskade fick vi upp 35 st, varav jag fick upp en som ni minns.


Sen upp på berget där trollen bodde.


Syskonen busisar.


Utsikt från berget.


Här har Mia lärt Frida och Samuel vad harbajs krig är, och här annfaller vi mamma och morfar.


Tillbaka till huset där hundarna sitter och väntar.

Ja det var ett underbart  besök vi gjorde. Vi hade semester ett helt dygn.
Får se vad vi hittar på för galenskaper härnäst, man kan alldrig veta :)
1 Anonym:

skriven

Men Mia va kul, semester...hade ni alla hundar med er till Koster, ja ni är inte dåliga...vi kom hem idag vi också från kusten, var vi där på samma gång alltså...kram på dej

2 Helen & Martin:

skriven

Jättefina bilder Mia! Vad kul att ni kom och hälsade på!!

Kommentera här: