Utsikt från Gällserudshöjda

Vaknar till en underbar morgon med strålande sol. "Underbar" var upp straxt före 5, tittade då på termometern -6,8... ja det kändes inte då som om det skulle bli en så fin dag som det har blivit. Kort promenad med hundarna för jag Leif och Babbi ville hem för vi frös. Men vad gjorde det, jag tror det blev mer fart på hundarna när vi kom hem, dom for som f-n på gräsmatan fram till solen värmde gott på trappan. Då såg det ut så här...


Mys flickor.


morgonstund ger värme på trappan, gammalt hundordspråk... nä nu skojade jag allt :)


Sen drog vi i väg på fyrhjulingarna, men tio små neger pojkar ....nytt försök imorgon om det är fint väder!
Här ser vi utsikten, siffra 1 K-d kronoparkens vattentorn 2 Skoghallsverken mmm, många mil såg man!


Vilket ställe, inte bara nackdelar när skogen kommer ner.


Är skogen mogen så är den och visst är det fint.


Nöjda förare med fin utsikt bakom sig :)


På dessa höga höjder har tussilagon precis slagit ut.


Men det fanns massor av blåsippor, det är så roligt för dom har så olika färger och här så tätt med blandade färger.


Visst är det roligt...


den här blåsippan ser ut som fjärilsvingar på det två bladen till höger tycker jag.


Färger...


dom här är så bleka som bilden faktiskt visar, nästan vit den ena.


och här...


på väg hem och nerför backen ser man dessa fina hästar


ja det här var med på en av vy bilderna men inte så här tydligt. Naturgas är spritt på gärdet oxå.... Mmmm lands doft...


Snart är vi hemma.

Ja nu har vi fått mat i magen och ska gå ut och sätta mig å sova på altan, bara det inte är för varmt :)





Kommentera här: