Fortfarande "sleten"

En vecka har gått efter älgjakten och jag har inte kommit igång riktigt än. Fast vad gör det, det är ju bästa veckan på året. Underbara jaktkamrater och mycke upptåg under kvällarna den veckan med dom bästa. 
I fredags åkte Leif till K-stad och jag gick och la mig igen när hundar och jag varit ute och lyckades sova till 12,30hur skönt som helst efter som jag skulle iväg och träffa min "Poesi vänner" som för övrigt var så himmla lyckad kväll, god mat (åt alldeles för mycket som vanligt) och "töl" och tävling. Jag är ganska lyckligt lottad som har så många härliga vänner :)  
Nu väntar vi på att hockeyn ska börja, FBK ...
men nu är vi på väg upp i tabellen ;) ligger två nerifrån, så nu börjar klättringen uppåt.
Svenka mästare 2010, i år ?



Efter älgjakten hämtade vi hem valparna... ja det blev visst bara lilla Herbert som kom med hem :( 


Stinas bästis, Herbert. Han får inte ligga själv och inte med dom andra hundarna heller som ni såg på förra bilden.


Och denna bild. men Herbert tycker om att byta kompis ibland, men det tycker inte Stina :)


Härlig fredag förmiddag, frostig mark och en lite Herbert.


Sara Snöstorm i frostig miljö, passande :)


Sara godingen!


Sara och lurventussan Berit. Jo, det ska vara en strävhårig tax?


Snygga Sara nere vid vedskjulet,


Babbi med barnbarnet Stina, kolla Babbis tunga...


Snygg Stina på språng.


Herbert vill hjälpa till i vedskjulet.


med hjälp av Stina.


?


Synd att inte Mia hade stält in skärpan ordentligt.


Förbannade busfrön ;)


Fullt ös!


Nu blir det bus...


Stina avvaktar lite, men...


sen kom Herbert och lungnade ner det hela tills...


han försvan och då blev det riktiktigt ös igen


Ser lite roligt ut :)


hjälp i vedskjulet igen.


En mycket trött Herbert.




1 Inga-Britt:

skriven

Har väntat på att få se min tredjedel! Ja, det är ju roligt att få se hela Herbert förståss.

Vilket kanonkort - närbilden på Sara!!!

Kram!!

2 Anonym:

skriven

Fina bilder! Har undrat lite hur det går för er och puppisarna, oj vad Herbert har växt:) Han är en stilig gosse!!

3 Nilla:

skriven

Men du, såna godingar! Otroligt fina bilder och den sista är nog min favorit. Vilken gobit :-)

4 Lena:

skriven

Hmm.

Nu tycker nog jag att du varit "sleten" liite länge... Saknar ju dina härliga bilder och kommentarer.



Kramar på er..

Kommentera här: