Stina, Anita och skogstur

 
Lite bilder från våran skogstur kommer här.
Men först Stina som ligger här och mår gott i solen på altan.
 
Anita mår gott i soffan inne ;)
 
Vinbärsbuskens bladknopp.
 
Ett blått enbär klart att plockas av busken.
 
En liten bäck långt från oss.
 
Grodyngel som inte utvecklats så mycket än.
 
Ett enormt tallhygge och detta är bara en bråkdel av vältan och knappt det.
 
Här har vi "Gissa bajsen" uppgift till er som känner er manade. Själv vet jag inte svaret ;))
 
En liten sjö som isen bara släppt i kanterna på, det är sent här där vi var.
 
Stubbar är något jag har lite förkärlek till, här kommer det två och jag lovar att jag inte lägger ut alla stubbar jag fotat.
 
Fika pause i skogen, då smakar kaffe väldigt gott.
 
Gammla träd vid forsar brukar bli väldigt fina. Här har vi ett.
 
Forsar på ganska bra.
 
Sista bilden från denna tur, nu "rinner" vi hem ;-)
 
1 Ann-Britt:

skriven

Tack Mia för alla fina bilder Kram

Svar: Roligt att ni tittar in här :)
Mia

2 Kjell o Thomas i Tyskland:

skriven

Vi tror att det är björnskit eller hästskit.
Sjön tror vi är Lill-Bycken.
Vad är priset om man gissar rätt?
Jag behöver en ny spindelled till min RAV4, kan det kanske vara vinsten .
Hälsningar Kjell o Thomas

3 Pia Lundberg:

skriven

Jättefina bilder på både hundar och natur! Utan snö! Så gôtt att vi är på väg åt rätt håll!

Kommentera här: