Solig dag!

Igår var det en strålande solskensdag medan man vaknar till en mulen dag i dag!
Var på tur med hundarna i skogen i går och försökte ta lite bilder, men med tre i koppel var det inte det lättaste.
Lisa, Berit och Babuschka i koppel för det är mina jakthundar så även Greta. Henne skulle man oxå ha i koppel, men jag orkade inte gå med 4 kopplade så hon fick springa lös. Hon försvann men inte så länge som hon brukar.



Här har vi gått igenom, gissa om det blev mycket snö i nacke och på min kamera, men den fungerar än så länge!


Så här ser det ut när det äntligen öppnar sig. Babbi i koppel!


Greta och Mellbjörn snicki snockar.


Mellbjörn följer inte med Greta så långt han måste ha koll på oss så vi inte försvinner och det fast Greta löper.


Vy upp mot gossarnas äng.


Mina små murrveldjur Lisa och Berit.


Fin gran, eller?


För en gångs skull syns Melle bättre än Greta i snön.


Goa Mellbjörn ser om vi kommer med, å det gör vi.

Skön dag men kall och nu är det bara -6 grader tisdag morgon, så det känns bättre men inga fåglar som sjunger som det gjorde igår när solen sken så gott.

Ingen röst idag, inte kan jag väsa fram vad jag vill heller. Bara papper och penna idag. Nu har jag inte haft någon röst på över en vecka. Men man får väl skylla sig själv när man inte kan vara tyst och åker på ukulele resa. Men det var det värt...  eller?
1 kicki:

skriven

Vilka fina kort du tagit Mia...jag hade verkligen också viljat vara ute igår och fått lite sol på mej, man behöver det nu känner jag....men snart är jag frisk, då tar jag igen det...kramen

2 Sara:

skriven

Åh. Välkända trakter. Fina trakter. Det är fint här också, med all snö. Men inte är det som hemma i Sundstorp inte.

3 Henrik:

skriven

Ååå du fatta va fränt åå hänge i belysning i grana i hôlänga te näste jul åå ha ett littet elverk som driver dä.. Haha fan va fôlk skulle grunna när de kommer på bränninggärda :P

4 kicki:

skriven

Blir inte rösten nåt bättre..stackare...ja här är jätte kallt ibalnd och sen kokhett...har väl super feber...men vill inte ha reda på va mycket...skit säger jag bara..

Kram på dej gumman

Kommentera här: