Aktiv helg

Söndag hundutställning i Ransäter. Nöjda och belåtna med dagens resultat så avslutade vi med med rårakor å fläsk men det har vi inte med på bild, konstigt?


Här har vi "Azlan" Frosthäxans Azlan den modige. Han fick CERT idag. Stort stort GRATTIS.


Azlan vill pussa domaren. Han är go den pöjken (Hunden alltså).



Här har vi Bowler hat´s Hunky Dory II jätte snygg junior tik och i bakgrunden ser vi Frost häxans Humlan.


Snyggast bland alla snyggingat Eva Marias Avalon "Titti" visad av fodervärden Jenny. Det är jag tvungen att tala om att det är min hund även om hon inte bor under vårat tak.


Tyvär var Titti för pigg och busig idag men så är det, så nästa gång så...


Men domaren visade att han tyckte om henne ändå men tyvär inte med placeringen  :)
Men hon blev dock 3:a i konkurent med CK så jag är mycket nöjd med det.


Så var det dags för mig och Björkfallets Granna Greta, hon är så duktig i ringen men det räckte inte idag det heller. Tiken som vann rubbet var med i hennes klass, men jag är nöjd och belåten ändå, hundarna skötte sig kanon bra.


Vinnande tik Bodils Maggi Simpson, tyvär ingen bra bild på en så fin tik. Grattis till BIR och Cert!


En lite rolig bild, varför... Jo, här står det bara Bullterrierfolk, men den som ingen bullterrier har, är den som håller i en.


Gretas nya Matte, Britt-Marie. Greta blir jätte glad när jag kommer sen går hon tryggt tillbaka till sin matte.
Det tycker jag känns jätte skönt.


Så var det Lördagens utställning, det var terrier klubben.


Här är jag inne med "Mellbjörn" Björkfallets Kungen i Svingen. Han har sitt häng öra, så tyvär.
Men han vinner i längden här hemma ändå.




Snygga Titti var lite seg på lördagen så då blev hon 2:a i sin klass med HP, inte fy skam det heller.


Greta som var så duktig och fin fick en slät etta.

Efter detta bar det iväg på 50-års kalas tyvär hade jag ingen kamera med dit, skulle tagit massor med bilder på maten om den varit med. Tre kockar i huset så jag kan säga att inget var lämnat åt slumpen, underbart god mat, det var en höjdar kväll. Jag körde men vad gjorde det när det var sån mat där...  mmmm

Fredag kväll var det dags för den årliga brännbollen med grillning här i byn. Vi var totalt 75 personer. De ni, det kan man inte tro när man åker igenom här :)


Först en bild på min oskyldiga lilla Sara i sin favorit stol.


Och hon ser till att jag ska få något att gör när vinterns mörker kommer...


Här ser vi att det är lite aktiviteter på gång.


Vi brukar bli tre lag. Två som spelar och ett lag som hejar på...


Pålitliga dommare som det inte går att fuska med  :)


Beth får in en kanon träff, ser ni bollen uppe vidgran topparna?


Alla åldrar är med.


Roligt har vi, jag har inte tid att vara med och spela. Jag är ju pressfotograf...


Några vurpor blir det oxå, man måste ofra sig för laget.


Ove försöker ta bollen med kepsen.


Efter matchen blir det grillning.


Platser till all finns det.


Under bart väder lyckades vi pricka in oxå.


Aste och Ove lyxar till sig med lite lax bla.


När vi äter så spelar barna i väntan på nästa match.


Ove Aste Stig och Barbro sitter och myser.


Lilla Erik fick med sig Lice-lott på promenad fram och tillbaka under tiden det var spel.

Ja det har varit en helg med mycke roligheter så nu får man vila sig iform till nästa helg. Då det bär det iväg till Eskilstuna på Bullterrier träff.



1 Anonym:

skriven

vilka fina bilder på oss in action och på hundarna in action. Tack för en jättetrevlig fredag...ni är bäst..

2 Helen:

skriven

Men snacka om att gå " man ur huse" men det är väl så med småställen det blir en viss sammanhållning ,så himla mycke kul ni hittar å jämt...

Vilka fina hundar !! Var väl jättebra resultat... man kan inte vinna jämt -vet du ;-)

Håller tummarna för dina hundar på specialen !!!

Så himla kul ska det bli !! Ses snart !!!

Kommentera här: