Djävla bil, men det blev en annan fin tur istället.

Lördagkväll åt vi et fantastiskt god biff med klyftisar och egen sallad två glas vin sen var det sängen för vi skulle upp tidigt. Söndagen skulle vi åka till Avesta på hundutställning. Men ack vad vi bedrog oss, vi kom till flygfältet så går det knappt att styra bil helvetet. Leif säger att det är styrservon, jag ser pengarna få vingar, igen.
Ja ja, det finns väl värre saker som kan hända ;)
Det var bara att försöka komma hem. Väl hemma så stuvade jag över allt till lilla "pärlan" corollan. Men jag insåg tillslut att Leif hade rätt, sitta i corollan som är bra att ha korta sträckor går bra men till Avesta...

Ja, Leif fyllde i olja och allt rann ur ganska omgående. Då ville vi inte se bilhelvetet. Tre flickor blev glada när vi kom hem så snabbt, så då blev det en tur i skogen med alla 4 vovvar. När vi kom hem från den turen så satte vi oss på fyrhjulingen och det blev en tur, vi skulle ta en kortis men vi var borta drygt två timmar. 



Smarrigt kan jag lova...


Trötta taxar.


Hemma igen och ut i skogen med hundarna.


Husse puss med bullar.


Det var väldigt fint i skogen.


Jag med alla vovvar, inte ofta jag fastnar :)


Å vad gör dom här tro?


En variant av skogsstjärna ;)


Sara blir jätte glad när hon får syn på oss, hon verka inte ha sett oss på hela promenaden ;/


Snart hemma


Hem ljuva hem :)


Sen ut med fyrhjulingen, då såg vi mycket. Häng med vet ja.

Fotat i farten, en toppsvipa.  Ja vet, tofsvipa men det är inte lika roligt att säga :)


Ett till på toppsvipan...


Sen kom denna get som inte såg ut som hon fått sina killingar än.


Innan Gräsås kan man svänga ner till grusgropen och där rinner Ölman förbi.


Fina kossor vid Ölmhult.


Lämpenshöla åkte vi förbi.


Fin stenbro.


Har startar vandringsleden till Nygårdskällan.


Vi gick inte vandringsleden, vi är lite för handikappade för det. Här fyller Leif en vattenflaska med underbart gott vatten. Ni ser hur klart vattnet är om ni gämför med bäcken brevid.


Vi funderade på hur mycket vatten det trycker upp vid denna källa.


Ja ni ser vad det pumpar upp.


Och hade vi läst innan så har vi inte behöft att grunna så :)


Småkällor runt om.


Ja man är väll inte med i poesi gänget för inte ;)


Snart framme vid Norenberg finns denna gammla damm.


Fin skogsväg snart hemma.


Nästan torr bäck.


Väl hemma var vi så hungriga att det fick bli grillspätt och färskpotatis i ugn.
Ja dagens blogg började med mat och slutade med mat.
Och efter rapport från Avesta så kan jag tala om att Tittis kullbror fick sitt andra CERT idag. Grattis Britt!
Tjoflöjt vänner men det blir en tidig kväll i kväll oxå. Zzzz!






1 kicki:

skriven

Oj vilka vackra kort du visar oss...och tack för att vi fick följa med er på turen...mycket har vi fått se...ha det gott...kram på er

2 Lena:

skriven

Satt just och funderade om jag skulle skicka på FB, att jag ville ha lite nya bilder att njuta av. Vicket tur att jag tittade först. Vicken härlig dag ni måste haft. Bättre hemma än i Avesta kan jag tro. Synd på bilen. Men nu känns det som om jag fått vara med på en underbar dag i skog och mark. Vicken källa.. Ha det så bra. Mycket och god mat föresten. Egna färskpotater??

Kram på er.

3 Karin:

skriven

Hej !

vad tråkigt med bilen,det var en trevlig dag i Avesta.Vilka ljuvliga natur bilder.



Karin !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera här: