blandat med nytt program

 
Ja ni vill väl ha något nytt och titta på, men det blir inte mycket.
 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva så jag skriver bara... Sädesärla!
 
Var en sväng till Grums och hälsade på Linda och Jonny med Pappa Azlan och dotter Fiona (Björkfallets Carola i Berga) Tack för allt säger jag till er.
 
Ungdommarna Urban och Anita är duktiga att hitta på bus ilag, här har dom get sig på trappan. Kanske är bra, så vi kan göra om den ... eller?    ;)
 
Lekt lite med kameran.
 
Här har jag fotat i RAW kopia. Krävs lite mer än att bara minska bilder. Håller en kurs för mig själv i det ibland nu. Förut har jag bara gjort det enkelt för mig i Photoshop men nu får jag lära mig ett annat program.
En rawfil är inte en klar bild, det är datainformation direkt från kameran. Den måste tolkas av ett program för att bli en bild.
 
Här är resultatet som jag lekt lite med. Har gjort om det så det liknar den naturliga färgen som jag ser den i verklighet.
Då vet ni vat jag pysslar med lite grann ibland :)
1 Linda:

skriven

Tack själva för titten. Alltid lika kul att träffa er.

Kram!

2 Amys husse:

skriven

De rundade nog bara av tröskeln så den inte skulle va så kantig och vass ;-)
Raw-formatet inbjuder till en nästan analog känsla som i ett mörkrum, man lixåm framkallar bilden i datorn. Lycka till med självstudierna! :-P

Kommentera här: